martes, 8 de febrero de 2011

Sobre os textos V e VI (bang, crash & boooom!)

Movamos un pouco esto, que está parado de máis.
Do Texto V a rede ofrécenos fotos e vídeos variados, se ben éstes tenden a ser lentos e hai que practicar con forte vontade a bondade e paciencia franciscanas. Merece a pena sen embargo e permite unha visión realista do que é a guerra, especialmente no s. XX.
Se pasamos agora ao Texto VI, a rede volve a ofrecer fotografías e vídeos, se ben en tempos era moi difícil dar con este tipo de documentos (Sebald explica por que nese valioso libro). Outra vez eses vídeos poden resultar lentos. Haino non só sobre Hamburgo, que é o que agora nos interesa, senón tamén da dificilmente comprensible destrución de Dresde (¿coñeces o ocurrido alí, ou prefires mirar para outro lado?).
Pasamos páxina: ¿queres ver como era o aspecto do Hamburgo de principios dos sesenta que é cando os Beatles desembarcan alí? Mira. E mira. É suficiente: pretender buscar fotos de Hamburgo en 1960-62 é chorar: todas son dos Beatles facendo non sei que aquí, os Beatles merendando alá, os Beatles mirando unha nube que pasa, e así. Curioso: como cambia o conto en dúas décadas.

5 comentarios:

  1. Escalofriante y horror, son las dos primeras palabras que se me ocurren para describir algo como lo que ocurrió...

    Hay que reconocer que nunca se dice abiertamente que ``los Aliados´´ también hicieron daño y los culpables de todo siempre son los mismos: los nazis. Desde pequeños, en todos los libros de historia (no los he leído todos, pero por lo menos los que yo conozco) se nos da a entender que los culpables de todo el daño que se hizo fueron los que perdieron, y solo si buscas los detalles que aparecen indirectamente se ve que también los Aliados tuvieron su culpa(no solo son estas bombas lanzadas al final, también debemos recordar que la situación de Alemania, y la aparición de ``un Hitler´´, fue en parte creada por las consecuencias a las que fueron sometidos los alemanes después de la ``Gran Guerra´´.)

    Supongo que ya estábamos advertidos por una de las reglas del Gran Hermano de Orwell: ``Quien controla el presente controla el pasado, y quien controla el pasado controla el futuro´´.Todo, como siempre en la Historia, depende de la perspectiva que escojamos y para tener una idea global de lo que paso cuanto más se sepa mejor.

    Me gustaría recordar la frase de Tim O'Brian (``Las cosas que llevaban los hombres que lucharon.´´): ``Una autentica historia de guerra nunca es moral. No instruye, ni alienta la virtud, ni sugiere modelos de comportamiento, ni impide que los hombres hagan las cosas que siempre hicieron. Si una historia de guerra parece moral, no la creáis.

    ResponderEliminar
  2. Vaia. Parece que hai vida aínda neste blog ou club, xa non sei.
    ¿Coñeces a novela "Matadero cinco", do escritor estadounidense Kurt Vonnegut? Bota unha ollada aquí, a ver: http://www.ciencia-ficcion.com/opinion/op00653.htm
    El estaba como prisioneiro de guerra en Dresde cando a destrución. Podes completar esa ollada agora aquí, Iván: http://poesiaamistad.puertodeluz.org/viewtopic.php?t=353
    ¿Como vai a lectura deses textos, Iván (e todos os demais)? ¿Hai talvez por aí unha epidemia de mudez, ou o persoal estase a dedicar á meditación trascendental budista, sección radicalidade zen?
    ¿Uh?

    ResponderEliminar
  3. Paréceme que aquí (http://www.ddooss.org/articulos/otros/Francisco_Fernandez_Buey.htm) se lle fai unha moi boa introducción á obra de Vonnegut, en sintonía con algunhas das conviccións de Fernández Buey, autor do artigo, claro..

    ResponderEliminar
  4. Moitas gracias, Mr. Anónimo. O enlace e a información son moito mellores, certamente. Que ben e todo iso. Volve por aquí...

    ResponderEliminar
  5. La lectura de los textos va bien, pero todos estos días estuve sin el ordenador (problemas técnicos). Ya conocía ``Matadero cinco´´, es una de mis lecturas pendientes. Habrá que ponerse algún día a leerlo, desde luego parece que merece la pena y que no dejará indiferente. Cuando lo lea prometo hacer una entrada.

    ResponderEliminar